Selecteer een pagina

Uit analyse van meer dan 45 miljard zoekopdrachten in Google blijkt dat Duitsland in 2012 het meest toekomstgericht heeft gezocht.

Op de tweede plaats volgt Zwitserland. De derde plaats is voor Japan. Nederland blijft steken op de achtste plaats.

Google Analytics Duitsland

Uit analyse van Google data blijkt dat landen waarvan de inwoners toekomstgerichter zoeken, ook economisch beter presteren dan andere landen.

De onderzoekers Tobias Preis van de Warwick Business School, en Helen Susannah Moat van het London University College analyseerden meer dan 45 miljard zoekopdrachten in 2012.

Op basis van het onderzoek werd de Future-Orientation Index opgesteld. Met deze index willen de professoren bepalen welke landen toekomstgericht zoeken en welke landen meer naar het verleden kijken.

Om al deze landen te rangschikken op basis van toekomstgerichtheid berekenden de onderzoekers de ratio van het aantal zoekopdrachten voor 2013 ten opzichte van de zoekopdrachten met de term 2011.

Hiermee wilden ze bekijken of gebruikers informatie zochten dat gericht was naar de toekomst, of daarentegen juist zochten met de blik naar het verleden gericht.

Duitsland  toekomstgericht

In totaal werden 45 landen gerangschikt in de Future-Orientation Index 2012. Daaruit blijkt dat Duitsland het meest toekomstgericht heeft gezocht op Google.

Tobias Preis ven Helen Susannah Moat concluderen dat Duitsers het meest geïnteresseerd zijn in de toekomst.

Op de tweede plaats volgt Zwitserland. De derde plaats is voor Japan. In 2011 stond het Verenigd Koninkrijk nog op de eerste plaats, in 2012 is het land teruggezakt naar de vierde plaats.

Ook België verliest enkele plaatsen ten opzichte van vorig jaar. In 2011 stond België nog op de zesde plaats in de index, voor 2012 staat België op de tiende plaats, net voor de Verenigde Staten.

Nederland staat op 8e plaats

Nederland blijft, net zoals in 2011, steken op de achtste plaats.

Onderaan de index vinden we Pakistan, Vietnam en Kazachstan. Verder zien we ook landen als China en Rusland in de onderste regionen van de index.

Economische prestaties Duitsland

Het onderzoek mag op het eerste zicht misschien ludiek lijken, maar eerder onderzoek toonde aan dat landen die goed scoren op deze index in de praktijk ook vaak een hoger BBP per capita hebben.

Uit analyse van Google data blijkt landen waarvan de inwoners toekomstgerichter zoeken, ook economisch beter presteren dan andere landen.

“Er bestaat dus een correlatie tussen het zoekgedrag van bewoners en de economische prestaties van het land”, concludeert professor Tobias Reis.

Das könnte Sie auch interessieren: