Selecteer een pagina

Brexit voor Say Cheese! Wie met een lachend gezicht op de foto wil zegt wat de Zuivelhoeve betreft voortaan Say Vlaaaaaa! De zuivelproducent lanceert tijdens de internationale beurs Grüne Woche in Berlijn een opvallende vrolijke selfiecampagne om vla te promoten.

 

Eigenlijk is het opmerkelijk dat de Nederlandse zuivelindustrie nu pas vla introduceert op de Duitse markt. Duitsers die ons in Nederland bezoeken zijn allemaal gek op vla. Onze kinderen en kleinkinderen vragen ons altijd om vla mee te nemen als wij hen in Duitsland komen bezoeken.

Als Duitser vind ik de creatieve Say Vlaaaaaa! campagne fantastisch. Als coach en inspirator van Nederlandse ondernemers die zich op de Duitse markt begeven heb ik echter ook een kritische voetnoot. Waarom het Engelse Say Vlaaaaa? De campagne was nog vele malen sterker geweest als er Sag Vlaaaaaaa! van gemaakt was.

De Internationale Grüne Woche vindt traditiegetrouw ieder jaar in januari plaats en vierde in 2016 haar 90-jarig bestaan. Een uniek internationaal evenement voor levensmiddelen, landbouw en tuinbouw. Boeren en producenten uit de hele wereld gebruiken de Internationale Grüne Woche als afzet- en testmarkt, voor hun kwalitatieve hoogwaardige producten. In 2018 namen 1.660 exposanten uit 66 landen deel en trok de beurs ruim 400.000 bezoekers, waarvan 90.000 vak-bezoekers. De bezoekers spendeerden gezamenlijk voor meer dan 50 miljoen Euro.

 

De focus van de beurs ligt op de meest recente ontwikkelingen van voeding en productie. Biologisch, regionaal en eerlijk, vegetarisch en veganistisch, gezond, allergievrij en duurzaam zijn slechts enkele trends die te beleven zullen zijn in Berlijn. Producten als groenten en fruit, vis, vlees en zuivel nemen een belangrijke plaats in bij een van de vele presentaties. Daarnaast laat het bier-, wijn- en likeuraanbod gecombineerd met regionale specialiteiten geen enkele culinaire wens onvervuld.